Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEide, Trond
dc.contributor.advisorRødne, Gro
dc.contributor.authorThue, Kristin Thorvik
dc.contributor.authorHaug, Marte Solset
dc.date.accessioned2024-10-17T17:30:06Z
dc.date.available2024-10-17T17:30:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:146713542:30173338
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3159358
dc.description.abstractOppgaven diskuterer og undersøker hvordan man kan transformere en eksisterende bygning til å bli en barneskole. Det jobbes parallelt med tre spørsmål: Hvordan kan man skape et velfungerende skolebygg som både imøtekommer funksjonskrav og tar vare på den arkitektoniske kvaliteten til den eksisterende bygningen? Kan det å transformere en eksisterende bygning til et skolebygg være med på å gi skolen arkitektoniske kvaliteter man ikke ville fått til i et nybygg? Pedagogikken endrer seg over tid. Hvordan danner skolebygget gode rammer for ulike måter å lære på?
dc.description.abstractThe assignment discusses and investigates how an existing building can be transformed into a primary school. The project works parallel with three questions: How can one create a well-functioning school building that meets functional requirements and preserves the architectural quality of the existing building? Can transforming an existing building into a school building help provide the school with architectural qualities that would not have been achievable in a new building? Pedagogy changes over time. How does the school building provide a good framework for different ways of learning?
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleJarlheimsletta skole - fra industribygg til baneskole
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel