dc.contributor.advisor | Eide, Trond | |
dc.contributor.advisor | Rødne, Gro | |
dc.contributor.author | Thue, Kristin Thorvik | |
dc.contributor.author | Haug, Marte Solset | |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T17:30:06Z | |
dc.date.available | 2024-10-17T17:30:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:146713542:30173338 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3159358 | |
dc.description.abstract | Oppgaven diskuterer og undersøker hvordan man kan transformere en eksisterende bygning til å bli en barneskole. Det jobbes parallelt med tre spørsmål:
Hvordan kan man skape et velfungerende skolebygg som både imøtekommer funksjonskrav og tar vare på den arkitektoniske kvaliteten til den eksisterende bygningen?
Kan det å transformere en eksisterende bygning til et skolebygg være med på å gi skolen arkitektoniske kvaliteter man ikke ville fått til i et nybygg?
Pedagogikken endrer seg over tid. Hvordan danner skolebygget gode rammer for ulike måter å lære på? | |
dc.description.abstract | The assignment discusses and investigates how an existing building can be transformed into a primary school. The project works parallel with three questions:
How can one create a well-functioning school building that meets functional requirements and preserves the architectural quality of the existing building?
Can transforming an existing building into a school building help provide the school with architectural qualities that would not have been achievable in a new building?
Pedagogy changes over time. How does the school building provide a good framework for different ways of learning? | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Jarlheimsletta skole - fra industribygg til baneskole | |
dc.type | Master thesis | |