Forumteater som dramapedagogisk metode i sykepleierutdanning.
Description
Full text not available
Abstract
Hensikten med denne kvalitative litteraturstudien er å undersøke hvordan man kan anvende forumteater som en dramapedagogisk metode innenfor sykepleierutdanning og hvor vidt metoden legger til rette for bredere refleksjon over praksis. Jeg vil se på om bruken av forumteater som dramapedagogisk metode kan styrke tilknytningen mellom teori og praksis i sykepleierutdanningen og bidra til å utvikle mer empatisk, reflekterende og kompetente sykepleiere. Gjennom å integrere denne dramapedagogiske metoden i undervisningen kan man skape et mer engasjerende og dynamisk læringsmiljø som forbereder studentene på å møte de komplekse utfordringene og situasjonene de vil møte i sitt fremtidige yrke. The purpose of this qualitative literature study is to explore how forum theatre can be applied as a drama pedagogical method within nursing education and to what extent the method facilitates broader reflection on practice. I will examine whether the use of forum theatre as a drama pedagogical method can strengthen the connection between theory and practice in nursing education and contribute to the development of more empathetic, reflective, and competent nurses. By integrating this drama pedagogical method into teaching, a more engaging and dynamic learning environment can be created, preparing students to face the complex challenges and situations they will encounter in their future profession.