Show simple item record

dc.contributor.advisorAndresen, Christer Bakke
dc.contributor.authorScheffer, Thala
dc.date.accessioned2024-06-28T17:21:15Z
dc.date.available2024-06-28T17:21:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187955196:97728860
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136750
dc.description.abstractProblemstillingen er “Hvordan bruker Howard Shore temaer og motiver for å utrykke korrupsjon, manipulasjon og makt som er assosiert med Ringen, og hvordan gir musikken en effekt på karakterene rundt?" Denne bacheloroppgaven har som mål å analysere hvordan Howard Shore har brukt temaer og motiver for å uttrykke manipulasjon og korrupsjon knyttet til ringen, og hvordan musikken påvirker karakterene som omgir den. Selv om musikken i Ringenes Herre har blitt mye diskutert, har jeg ikke sett mye snakk om hvordan musikken til Ringen påvirker karakterene spesifikt. Oppgaven er basert på Doug Adams' bok The Music of the Lord of the Rings, Michel Chion’s term Added value, Peter Larsens begrep parafraserende musikk, og begrepene temaer og motiver. Det er relatert til fagfeltene film musikk, film og fortelling of filmopplevelsen, fordi jeg kommer til å snakke om hvordan musikken får meg til å føle. Materialet jeg skal analysere er trilogien The Lord of the Rings Extended Edition; The Fellowship of the Ring, The Two Towers og The Return of the King. Regissert av Peter Jackson, skrevet av Peter Jackson, Fran Walsh og Philippa Boyens. Jeg skal fokusere på enkelte scener fra The Fellowship of the Ring, The Two Towers og The Return of the King hvor Ringer er sentral.
dc.description.abstractThe thesis question is “How does Howard Shore use themes and motifs to express corruption, manipulation and power that is associated with the ring of power, and how does the music affect the characters that surrounds it?” This bachelor thesis aims to analyze how Howard Shore has used themes and motifs to express manipulation and corruption associated with the ring and how the music affects the characters that surrounds it. Even though the music in The Lord of the Rings has been talked about a lot, I haven´t seen much talk about how the music of the Ring affects the characters specifically. The thesis is based on Doug Adams´ book The music of the Lord of the Rings, Michel Chion´s term added value, Peter Larsen´s term Paraphrasing music and the terms themes and motifs. And it is related to the subject fields film music, film and narrative and also the subject the movie experience. Because I also talk a bit about how the music makes me feel. The material I am going to analyze is the trilogy The Lord of the Rings Extended edition; The fellowship of the Ring, The two towers and The return of the king. Directed by Peter Jackson, written by Peter Jackson, Fran Walsh and Phillipa Boyens. I am going to focus some scenes from The fellowship of the Ring, The two towers and The return of the king where the Ring is the main focus.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleThe Music of the One Ring
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record