• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sårbare barn i skole

Ohren, Karen Johanne
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3136007
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosialt arbeid [1602]
Description
Full text not available
Abstract
I min bacheloroppgave ønsker jeg å belyse hvordan barn som har mottatt hjelp fra barnevernet presterer på skolen. Problemstillingen min er: Hvordan blir skoleprestasjonene til barn som har mottatt støtte fra barnevernet påvirket av risiko- og beskyttelsesfaktorer?

Barns utvikling blir påvirket av ulike risikofaktorer og beskyttelsesfaktorer gjennom arv og miljø. Jeg har avgrenset oppgaven til å fokusere på faglige prestasjoner på slutten av grunnskolen og på videregående opplæring. Risikofaktorene og beskyttelsesfaktorene jeg har dratt frem dreier seg i all hovedsak om barnas tidlige utvikling og hvordan den har betydning for faglige resultater senere i livet. Jeg har funnet statistikk som viser om det er forskjell på barn som har fått hjelp fra barnevernet og de som ikke har det. Jeg har også funnet relevant teori som kan bidra til å forklare årsakene til dette.
 
In my bachelor thesis I want to highlight how children who have been in contact with the child welfare services performs at school. My issue is: How are the academic performances of children who have recived support from child welfare services influenced by risk and protective factors?

How children develop is influenced by risk factors and protective factors both through inheritage and enviroment. I have defined the task of focusing on the academic performances in the last year of primary school and the duration of secondary school. The factors I have focused om mainly revolves around childrens early development and how this influences their academic performance later in life. I`ve found statistics that`ll show if there is a difference between children who have recieved help form child protective servicec and those who haven`t. I`ve also found relevant theory to help explain the reasons behinde these differences.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit