dc.contributor.advisor | Koilo, Viktoriia | |
dc.contributor.author | Bjerke, Aleksander Lager | |
dc.date.accessioned | 2024-02-16T18:19:45Z | |
dc.date.available | 2024-02-16T18:19:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:155609108:192579077 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3118232 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Den globale oppvarmingen er i gang, og det må reduseres utslipp for å unngå katastrofale konsekvenser. Fra og med 1. Januar 2024 skal skipsfartsnæringen inkluderes i EU sitt kvoteringssystem. Det er viktig i kampen mot den globale oppvarmingen at dette blir implementert i en så omfattende industri, men for aktørene i bransjen er dette krevende og økonomisk belastende. Derfor skal denne oppgaven forsøke å belyse problemstillingen; “Hvilke holdninger har et logistikkselskap sine samarbeidspartnere på sjøveien, til EU Emission Trading System?”. | |
dc.description.abstract | The global warming is underway, and emissions must be reduced to avoid catastrophic consequences. Starting January 1, 2024, the shipping industry will be included in the EU's quota system. It is crucial in the fight against global warming that this is implemented in such a comprehensive industry, but for the players in the sector, this poses challenges and financial burdens. Therefore, this task will attempt to shed light on the issue: 'What attitudes do the maritime partners of a logistics company have towards the EU Emission Trading System? | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Hvilke holdninger har et logistikkselskap sine samarbeidspartnere på sjøveien, til EU Emission Trading System? | |
dc.type | Bachelor thesis | |