Spatio-temporal weather maps: Extracting weather information along a travel route
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3105106Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne masteroppgåva studerer romleg-temporale vêrkart. Meir spesifikt ser den på korleis ein kartbrukar kan få informasjon om vêret langs ei reiserute. Å få informasjon om vêret på ein enkel måte, når ein flytte seg i både tid og rom, er ei utfordrande oppgåve. Med bakgrunn i dette vart eit romleg-temporalt vêrkart laga i prosjektoppgåva i geomatikk, hausten 2022. Dette er eit kart som viser vêret på punkt langs ruta på det tidspunkt det er venta at ein vil passere punktet. Med bakgrunn i dette var det interesant å finne ut om det nye kartet virkeleg var betre enn klassiske vêrkart og vêrtabellar. For å finne ut av dette vart eit eksperiment utforma, programmert og utført. Resultatet av eksperimentet syner at det nye vêrkartet gjer det enklare for brukarane å få informasjonen dei treng om vêret langs reiseruta. Det finst også prov for at den nye metoden er raskare ein dei klassiske metodane. Derimot er det ikkje nokon ulikskap på metodane når målet er å finne ut når ein kjem fram til ulike punkt langs ruta. Enkelte av grunnane til ulikskap mellom på metodane er identifisert og diskutert. Nokre forslag til forbetringar som kan gjerast i framtida er også lagt fram. This thesis explore spatio-temporal maps for extracting information about the weather along a route. Easy comparison of weather information if there is change in space, in addition to time, is a challenging task. To address this problem, a spatio-temporal map was created in the geomatics specialization project in the fall of 2022. This new approach shows the weather at the presumed arrival time at intermediate points along the route. This facilitated the necessity to compare this new map with more classical weather maps and weather tables. An experiment was designed, programmed, and executed to try and figure this out. The results show that the new approach made it easier for the users to find the information they needed. There is also evidence that the map created in the specialization project is faster to use than the classical approaches. All three approaches do however perform the same if the goal is to find the arrival time at an intermediate location along the route. Some of the reasons for the differences between the methods are identified and discussed. There are also made suggestions for improvements that can be applied to the methods in the future.