Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRiksem, Cecilie Tynes
dc.contributor.authorBjørnøy, Gro Audveig Hagen
dc.date.accessioned2023-02-23T10:09:14Z
dc.date.available2023-02-23T10:09:14Z
dc.date.created2021-04-13T15:40:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2535-4574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3053541
dc.description.abstractDigitaliseringen av universitet og høgskolesektoren har inspirert faglærere til å ta i bruk nye verktøy i sin undervisning. Universitetslektorene Gro Audveig Hagen Bjørnøy og Cecilie Tynes Riksem har gjennom høsten 2020 utviklet en podcast i kjemi som heter “Rosa begerglass”. Kan podcaster som læringssupplement bidra til økt læringsutbytte og engasjement i et fag? For å måle effekten av bruk av en faglig podcast som læringsverktøy, har det blitt gjennomført spørreundersøkelser gjennom to faser. I evalueringsfasen ved slutten av semesteret svarte 90 % av studentene at de hadde lyttet på minst én episode av podcasten. Av de studentene som hadde hørt på minst to episoder av podcasten mente 81 % at den hadde økt deres kompetanse i kjemi i noen til meget stor grad og 93 % mente at podcasten hadde økt deres interesse i kjemi i noen til meget stor grad. Brukerstatistikken og responsen fra studentene viste at tilgjengelighet og valg av plattform er svært viktig for at studentene skal bruke en faglig podcast som læringssupplement. Resultatene indikerer at faglige podcaster kan bidra til å øke kompetansen og interessen for et emne og kan derfor være et bærekraftig supplement til undervisning.en_US
dc.description.abstractKan faglig podcast i kjemi vekke studentenes indre kjemiker og bidra som et bærekraftig læringsverktøy?en_US
dc.language.isomisen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectPedagogikk - Utdanningen_US
dc.subjectPedagogics - Educationen_US
dc.titleKan faglig podcast i kjemi vekke studentenes indre kjemiker og bidra som et bærekraftig læringsverktøy?en_US
dc.title.alternativeKan faglig podcast i kjemi vekke studentenes indre kjemiker og bidra som et bærekraftig læringsverktøy?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Kjemi: 440en_US
dc.subject.nsiVDP::Chemistry: 440en_US
dc.source.volume5en_US
dc.source.journalNordic Journal of STEM Educationen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.5324/njsteme.v5i1.3901
dc.identifier.cristin1903843
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal