Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFauske, Ida Matilde
dc.contributor.authorVallipuram, Harrshinny
dc.contributor.authorFoldnes, Benedicte-Elise
dc.contributor.authorVerhulst, Elli
dc.contributor.authorWigger, Karin Andrea
dc.contributor.authorSolvoll, Sølvi
dc.date.accessioned2022-11-25T08:02:07Z
dc.date.available2022-11-25T08:02:07Z
dc.date.created2022-06-22T15:22:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-7456-850-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3033999
dc.description.abstractHvilke læringstilnærminger, pedagogiske metoder og undervisningsverktøy er aktuelle å bruke for undervisere innen høyere utdanning i undervisning knyttet til bærekraft og entreprenørskap? Undervisning på bærekraftig entreprenørskap (UBE) kombinerer aspekter fra entreprenørskap og bærekraft gjennom å utvikle ferdigheter og kompetanser som skal bidra til et mer bærekraftig samfunn gjennom å opptre entreprenørielt og nytenkende. Selv om det er enighet om at dette er ferdigheter som er viktige å utvikle, er likevel spørsmålet om hvordan man bør utvikle disse ferdighetene debattert. Ved hjelp av intervjuer og gjennomgang av eksisterende litteratur gir vi i denne rapporten en oversikt over 13 læringstilnærminger, 15 pedagogiske metoder og 24 ulike læringsverktøy som vi mener er nyttige i UBE. Metodene og verktøyene er videre delt inn kategorier basert på deres bruk i arbeidslivet og i høyere utdanning. Dette gjør denne rapporten til en praktisk veileder og inspirasjonskilde for undervisere som ønsker å øke studentenes kunnskap, ferdigheter og kompetanse knyttet til bærekraftig entreprenørskap. Which learning approaches, pedagogical methods and teaching tools can educators at higher education institutions use to teach sustainable entrepreneurship? Sustainable entrepreneurship education combines those aspects from entrepreneurship and sustainability education to teach students the skills and competences needed to contribute to a sustainable society by acting entrepreneurially. Although there is consensus that these skills and competences are crucial to have, how they are taught is still debated. Using a review of the literature and interviews with practitioners and educators, this report offers an overview and discussion of 13 learning approaches, 15 pedagogical methods and 24 teaching tools for sustainable entrepreneurship education. The identified methods and tools are further divided into categories regarding their usage in business and higher education, making this report an inspirational hands-on toolkit for educators.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNord Universiteten_US
dc.relation.ispartofNord universitet / FoU-rapport
dc.relation.ispartofseriesNord universitet / FoU-rapport;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTeaching sustainable entrepreneurship: Learning approaches, pedagogical methods and teaching toolsen_US
dc.title.alternativeTeaching sustainable entrepreneurship: Learning approaches, pedagogical methods and teaching toolsen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber52en_US
dc.source.volume2022en_US
dc.source.issue82en_US
dc.identifier.cristin2034315
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal