Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStoica, George Adrian
dc.contributor.authorBacker, Henrik
dc.contributor.authorLamy, Robin
dc.date.accessioned2022-11-03T18:20:12Z
dc.date.available2022-11-03T18:20:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:112046434:25729923
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3030024
dc.description.abstractGruppearbeid spiller en stor rolle for pedagogikk innen høyere utdanning. For å utnytte hele potensialet til gruppearbeid trenger man en god struktur og gode forhold, mens professorer og læringsassistenter passer på, og følger med. Ny tekno- logi med nye informasjonssystemer åpnet opp for andre måter å kommunisere og sammarbeide med gruppearbeid på. Programvareassistert gruppearbeid un- der høyere utdanning krever derfor at man tar andre parametere i betraktning. I denne rapporten begynner vi med en analyse av gruppearbeid i høyere utdanning og potensiale til informasjonssystemer for å forbedre effektiviteten. Ved å begynne fra en tidligere masteroppgave [1], en web-applikasjon, så presenterer vi flere forbedringer til dataprosessering og visualisering, i tillegg til å implemetere nye funksjonaliteter. To iterasjoner med utvikling og brukertester førte oss til resultatet til denne rapporten. Så diskuterer vi utfallet til dette resultatet og våre metoder brukt under prosjektet. Til slutt utforsker vi påvirkingen applikasjonen har hatt for gruppearbeid ved NTNU, samt åpner opp for videre utvikling og testing ved å presentere forslag til fremtidig arbeid.
dc.description.abstractGroup work is playing a major role in higher education’s pedagogy. Exploiting the full potential of group work requires building a solid team core, which will be able to reach its best capability while being monitored by professors and teaching assistants. In a physical context, people knew how to communicate and work to- gether. Technology and information system offered new ways and arenas for group interaction to happen. Remotely or not, information systems offered new possib- ilities to collaborate, create, and work for groups. In the specific case of software- assisted group work in higher education, different parameters must be taken into account. In this master thesis, we present results obtained from improving a group work support tool in higher education, with a special focus on the teaching staff side monitoring group work. Starting from a previous Master Thesis work [1], a web application, we present several improvements in data processing and visu- alization, as well as new functionalities. Two iterations of development and tests lead us to this paper’s results. Then, we discussed the outcome of these iterations and our methods to check the validity of our work, as well as investigating the impact of our application improvements on group work at NTNU. To conclude we open this paper by exploring potential future work linked to our usability tests.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleTeam Accelerator 2.0
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel