• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for vareproduksjon og byggteknikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for vareproduksjon og byggteknikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Physical Validation Roadmap for Flow-Characteristics of Single- and Multi- Stream Components in Automotive Thermal Management Systems

Mika Stapelfeldt
Master thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3027647
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for vareproduksjon og byggteknikk [1196]
Description
Full text not available
Abstract
For produktutvikling av termiske styringssystemprodukter for biler for bruk i elektriske

batterikjøretøyer, er valideringen av det hydrauliske energitapet til enkelt- og

flerstrømskomponenter og undersystemer i hovedsak. Denne utdypingen vil fokusere på

den fysiske siden av valideringen i å bygge opp et kollektivt arbeid om oppbygging av et

beslagsutstyr for dette formålet, flowbench. Forskningsspørsmålet er på den ene siden å

vurdere den riktige bil- og teoretiske bakgrunnen for den faktiske eksperimentelle

layouten, og på den andre siden den fysiske anvendelsen i oppbyggingen av testmiljøet og

testing av funksjonaliteten. Målet for utdypingen er i dette, ikke bare en kvantitativ analyse

av disse eksperimentene, men også en kvalitativ diskusjon av resultatet, konsekvenser,

refleksjon over gode og dårlige resultater. Prosjektet beskriver en didasitiv vei langs

utviklingen av flowbenken, inkludert induktive mønstre for å synliggjøre utfordringer og

hendelser. Som en del av resultatet ble eksemplene brukt. En enkel åpningsprøve ble testet

vellykket, så vel som en albuekomponent delvis vellykket. Eksperimentet med et t-kryss

som representativt for flerstrømskomponenter viser fortsatt evne til utvikling. Fra den

kvalitative siden blir den generelle oppbyggingen sett på som vellykket i henhold til målene

for å skape en prototypisk baseline for fysisk validering av hydraulisk motstand. Fortsatt

oppsto noen utfordringer fra feltene sensorer og tidskamper, samt andre åpne problemer.

Disse er utdypet og reflektert. Avslutningsvis er de viktige aspektene for oppbygging og

komponenter utdypet i detalj, strukturen viser fortsatt noen tomrom dedikert til

sensorproblemer og feil i tidsstyring.
 
For the product development of automotive thermal management system products for use

in battery electric vehicles, the validation of the hydraulic energy loss of single- and multi-

stream components and subsystems is essential. This elaboration will focus on the physical

side of the validation in building up a collective work about the buildup of fitting equipment

for this purpose, the flowbench. The research question is on the one hand considering the

proper automotive and theoretic background for the actual experimental layout, and on

the other hand the physical application in building up the testenvironment and testing the

functionality. The target of the elaboration is in this, not just a quantitative analysis of

these experiments, but also a qualitative discussion of the outcome, consequences, and

reflection on the good and bad outcomes. The project describes a dedactive way along with

the development of the flowbench, including inductive patterns to highlight challenges and

occurrences. As part of the outcome, the examples were applied. A simple orifice specimen

was tested successfully, as well as an elbow component partly successful. The experiment

of a t-junction as representative for multi-flow components shows still capability for

development. From the qualitative side, the overall buildup is seen as successful according

to the targets to create a prototypal baseline for the physical validation of hydraulic

resistance. Still, some challenges arose from the fields of sensors and time struggles, as

well as other open issues. These are elaborated and reflected. Concluding, the important

aspects of buildup and components are elaborated on in detail, but the structure still shows

some voids dedicated to sensor problems and flaws in time management.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit