dc.contributor.author | Nikolaisen, Kim Einar | |
dc.contributor.author | Hestenes, Jørn Petter Rye | |
dc.contributor.author | Harr, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2015-09-28T11:39:06Z | |
dc.date.available | 2015-09-28T11:39:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/302212 | |
dc.description.abstract | Denne
oppgaven
handler
om
brannberedskap
ombord
på
ferger,
både
med
tanke
på
generell
brannkunnskap
og
farlig
last.
Problemstillingen
var
å
utvikle
et
verktøy
for
å
måle
og
vedlikeholde
kompetansen
innen
brannberedskap.
Oppgaven
starter
med
regelverk
og
tar
for
seg
krav
til
opplæring
og
kompetanse,
og
deretter
intervju
med
mannskap
ombord
på
fergene.
Videre
består
oppgaven
av
teori
bak
valg
av
evalueringsmetodikk,
en
grundig
innføring
i
flervalgsoppgaver,
distribueringsmetode,
intervall
for
bruk
av
verktøyet
og
implementering.
Oppgaven
inneholder
også
et
utdrag
fra
den
vedlagte
spørsmålsbanken
med
svaralternativer
som
et
forslag
til
hvordan
en
helhetlig
spørsmålsbank
kan
oppbygges.
Til
innhenting
av
bakgrunnsstoff
til
regelverk
og
teori
har
gruppen
brukt
litteratur,
oppslagsverk
og
nettsider.
Intervjuene
ble
transkribert
og
brukt
for
å
avdekke
behovet
for
verktøyet,
valg
av
evalueringsmetodikk,
intervall
og
distribueringsmetode.
Gruppen
avdekket
gjennom
intervjuene
en
interesse
og
et
behov
for
et
verktøy
av
denne
typen,
i
og
med
at
det
ikke
praktiseres
eller
er
krav
om
re-‐trening
på
hverken
sikkerhetskurs
eller
ADR-‐kurs
for
matroser
og
offiserer
på
passasjerskip
i
innenriksfart. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | Brannberedskap | nb_NO |
dc.subject | Ferge | nb_NO |
dc.title | Verktøy for måling og vedlikehold av brannkunnskap | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500::Marine technology: 580::Other marine technology: 589 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 74 | nb_NO |