Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVolden, Frode
dc.contributor.authorEriksen, Ruben Sander
dc.contributor.authorToivonen, Kristoffer
dc.contributor.authorLangesæter, Agne Lineviciute
dc.contributor.authorUlleland, Sigrid
dc.date.accessioned2022-08-26T17:19:45Z
dc.date.available2022-08-26T17:19:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106254969:111898841
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3013921
dc.description.abstractDette prosjektet er relatert til universell utforming, og gruppens egne erfaringer med annonser. Kunnskap om emnet baserer seg på teori, intervju, undersøkelser og eye-tracking tester. Teori viste til at problemstillingen kunne relatere til CO2 utslipp i form av elektrisk energiforbruk, så vi valgte å sette dette som et sekunder fokus i tillegg til emnet. Funn fra dette studiet har blitt bearbeidet i form av en klikkbar prototype som vi håper på kan bistå i bedre bruk av annonser i nettavis.
dc.description.abstractThis project is related to universal design, and groups own experience with ads. Knowledge about the topic is based on theory, interviewing, research and eye-tracking tests. Theory pointed out that the thesis question could be related to CO2 emissions in a form of electric energy consumption, so we chose this topic as our second focus in addition to the main topic. Findings from this study have been processed in a form of clickable prototype that we hope can assist in better use of ads in online newspapers.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleDigital lesbarhet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel