Show simple item record

dc.contributor.advisorTveit Anne
dc.contributor.advisorRamlo Siri Husa
dc.contributor.authorDyrdal Anette
dc.contributor.authorIndergård Ida Sundli
dc.contributor.authorEriksen Hege Gustafson
dc.date.accessioned2022-07-16T17:23:39Z
dc.date.available2022-07-16T17:23:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:114745116:114884907
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3006304
dc.description.abstractSammendrag I denne bacheloroppgaven vil vi se på hvordan miljøarbeideren kan bruke motiverende kommunikasjon til å motivere ungdom for hverdagsmestring. Vi har hatt fokus på hverdagsmestring som fremmer bedre livskvalitet, i denne betydningen har vi sett på relasjon mellom ungdom og miljøarbeider og hvordan motivasjon påvirker ungdommen. Vi har brukt litteraturstudie og aksjonsforskning som metode i vår oppgave, for å besvare problemstillingen vår. Videre ønsket vi å se på om samarbeidslæring kan være en undervisningsform som kan bidra til å øke motivasjonen hos elevene. For å finne svar på dette har vi brukt spørreundersøkelse og erfaringene i fra aksjoneringen. Etter å ha analysert svarene på spørreundersøkelsen og erfaringene i fra aksjoneringen kan det se ut som at samarbeidslæring er en faktor som er med på å øke motivasjonen til elevene, som igjen er med å skape bedre lærelyst hos elevene.
dc.description.abstractSummary In this bachelor's thesis, we will look at how the environmental worker can use motivational communication to motivate adolescents for everyday coping. We have focused on everyday coping that promote better quality of life, in this sense we have looked at the relationship between the adolescent and the environmental worker and how motivation affects young people. We have used literature and action research as a method in our thesis to answer our problem statement. Furthermore, we wanted to look at whether collaborative learning can be a form of teaching that can help increase motivation among students. To find answers to this, we have used surveys and the experiences of the action. After analysing both the responses to the survey and the experiences from the action, it seems that collaborative learning is a factor that helps to increase the motivation of the pupils, which helps to create a better desire to learn among the students.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleGod motivasjon og selvestemmelse kan fremme mestring i hverdagen
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record