Show simple item record

dc.contributor.advisorSole, Aditya Suneel
dc.contributor.advisorRøise, Tom
dc.contributor.authorIp, Marco
dc.contributor.authorKarpowicz, Michael-Angelo
dc.contributor.authorKragset, Julian
dc.date.accessioned2022-07-13T17:20:04Z
dc.date.available2022-07-13T17:20:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106258674:111730150
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005202
dc.description.abstractDeskSim er et togsimuleringsprogram skapt i jMonkeyEngine av Lokførerskolen, som har formålet å lære studenter prinsippene av togkunduktering gjennom å gi dem et tryggt miljø hvor de kan få førstehånds erfaring. Vi ble gitt i oppgave av Lokførerskolen å demonstrere de grunnleggende funksjonalitetene til DeskSim i en ny spillmotor. I denne rapporten vil vi beskrive hvordan vi implementerte viktige komponenter av DeskSim i Unity spillmotoren, og beskrive framtidlige steg som kan gjøres for å finalisere prosjektet og implementere ting ønsket av Lokførerskolen. Formålet med denne rapporten er å detaljere hva vi har gjort for å vise at det er mulig å gjenskape DeskSim i Unity.
dc.description.abstractDeskSim is a train simulation game created in jMonkeyEngine by Lokførerskolen, where the objective is to teach students the principles of train conducting while giving them a safe environment to collect first-hand experience. We were tasked by Lokførerskolen with demonstrating the core functionalities of DeskSim in a new game engine. In this report, we will describe how we implemented core components of DeskSim in the Unity game engine, as well as detail the future steps that can finalize the project and implement features desired by Lokførerskolen. The purpose of this is to detail what we have done to show that it is possible to recreate DeskSim in Unity.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleSimulator for Lokførerskolen
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record