Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndresen, Christer Bakke
dc.contributor.authorAar, Silva Marita Moen
dc.date.accessioned2022-07-07T17:21:18Z
dc.date.available2022-07-07T17:21:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:104821360:47125516
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3003656
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg hvordan romantisk stemning og følelser etableres ved hjelp av stilelementet mise-en-scène. Med bruk av relevant teori skal jeg analysere hvordan filmene Brokeback Mountain (2005) og God’s Own Country (2017) bruker mise-en-scène for å fremkalle følelser og stemning i røffe omgivelser som ikke er særlig romantiske. I tillegg vil det være aktuelt å trekke inn teori om karakterengasjement for å se hvordan publikum fremkaller følelser ved å relatere seg til karakterene. Her vil jeg komme frem til at mise-en-scène har en viktig rolle når det gjelder å skape stemning og følelser i disse to filmene.
dc.description.abstractThis thesis will look at how the mise-en-scene helps establish romantic emotions and mood. By using relevant theory, I will analyze how the movies Brokeback Mountain (2005) and God's Own Country (2017) uses the mise-en-scene to elicit moods and emotions in rough climates which are not naturally romantic. Furthermore, theory concerning character engagement will be used to understand how the audience elicit emotions by relating to the characters on screen. It will become apparent that the mise-en-scene has an important role when it comes to creating moods and emotions in the two analyzed movies.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleVisuelle følelser med mise-en-scène
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel