Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFrasch, Heather
dc.contributor.authorFagerli, Halvor Thallaug
dc.date.accessioned2022-07-05T17:19:40Z
dc.date.available2022-07-05T17:19:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:113349843:49527215
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002838
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI arbeidet med denne bacheloroppgaven har jeg sett på hvordan stemningen gjennom bruk av musikk og lyddesign kan påvirkes for å øke immersjonen og tilstedeværelsen hos spiller. Formålet med oppgaven har vært å belyse hva som er viktig for å gjøre lydbildet engasjerende, slik at lydbildet vil øke innlevelsen i det fiktive universet. Oppgaven er basert på en rapport og en praktisk oppgave. Oppgaven er basert på relevant litteratur, begreper og metoder for musikk og lyddesign i spill. I forbindelse med den praktiske delen har jeg samarbeidet med studenter fra Høgskolen i Innlandet som studerte spillteknologi og simulering hvor jeg fikk lov til å være lyddesigner i deres bacheloroppgave. Den praktiske oppgaven har bestått i å komponere musikk og lage lyddesign til skrekkspillet Seid. Handlingen baserer seg på norsk folkeeventyr, hvor Nøkken, troll og djevelen er fienden i spillet.
dc.description.abstract
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleStemning i Videospill
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel