Stemning i Videospill
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3002838Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for musikk [462]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I arbeidet med denne bacheloroppgaven har jeg sett på hvordan stemningen gjennom bruk avmusikk og lyddesign kan påvirkes for å øke immersjonen og tilstedeværelsen hos spiller.Formålet med oppgaven har vært å belyse hva som er viktig for å gjøre lydbildet engasjerende,slik at lydbildet vil øke innlevelsen i det fiktive universet. Oppgaven er basert på en rapport ogen praktisk oppgave. Oppgaven er basert på relevant litteratur, begreper og metoder for musikkog lyddesign i spill. I forbindelse med den praktiske delen har jeg samarbeidet med studenterfra Høgskolen i Innlandet som studerte spillteknologi og simulering hvor jeg fikk lov til å værelyddesigner i deres bacheloroppgave. Den praktiske oppgaven har bestått i å komponere musikkog lage lyddesign til skrekkspillet Seid. Handlingen baserer seg på norsk folkeeventyr, hvorNøkken, troll og djevelen er fienden i spillet.