Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStigen, Linda
dc.contributor.authorBruflot, Andreas
dc.contributor.authorRolland, Sander Sletbakk
dc.date.accessioned2022-07-02T17:19:37Z
dc.date.available2022-07-02T17:19:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.ntnu:inspera:106253888:111011572
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3002359
dc.description.abstractInnledning Temaet som undersøkes i denne studien er studenters erfaringer med læringsformen team basert læring (TBL). Hensikten med studien er å finne ut om studenter opplever læringsformen som en studentaktiv læringsform, og det ønskes å NTNU et bedre kunnskapsgrunnlag om TBL. Problemstillingen vi vil belyse er Hvilke erfaringer har ergoterapistudenter ved NTNU med TBL som læringsform i deres studieforløp?  Metode I denne studien er det benyttet kvalitativ metode og data er samlet inn gjennom intervju. Det ble gjennomført to fokusgruppeintervjuer med fem deltakere i hvert intervju. Et intervju med førsteårsstudenter og et med tredjeårsstudenter. Etter gjennomført intervju, ble lydopptaket transkribert og det innsamlede datamaterialet analysert. For å analysere dataen ble det utført systematisk tekstkondensering. I analysen kom blant annet studentengasjement, omgivelser og forberedelsesmateriell frem som sentrale temaer. Etter gjennomført dataanalyse ble det dannet en analytisk tekst med resultatene fra intervjuene. Resultat og diskusjon Gjennom denne studien er det kommet frem flere gode funn. Blant annet viser studien at ergoterapistudentene ved NTNU i Gjøvik opplever TBL som en meningsfull aktivitet. Det kommer også frem at dersom man deler klassen i to ville det kunne gjort det enklere å skape studentengasjement for hele kullet. Klassemiljøet er en annen faktor som avgjør hvorvidt engasjert kullet er i TBL aktivitet. Når det kommer til forberedelsesmateriell sier studien at det er stor mengde forberedelsesmateriell og at det virker inn på motivasjonen til studentene. Dette er faktorer som diskuteres i studien. Konklusjon Etter å ha gjennomført denne studien konkluderes det med at engasjement og deltakelse i plenumsdiskusjonen er påvirket av antall personer i rommet ved gjennomføringen av aktiviteten. Resultatet av studien viser at forberedelsesmateriell, TBL-diskusjon og klassemiljø/læringsmiljø er tre faktorer som påvirker studentengasjement og deltakelse. Antall ord: 9439 Antall sider: 35 Nøkkelord: Team-basert læring, team- based learning, TBL, ergoterapistudenter, NTNU, klassemiljø, læringsmiljø, omgivelser, ergoterapi, studentaktivitet, studentengasjement
dc.description.abstractIntroduction The topic examined in this study is occupational therapy students' experiences with "team based learning" (TBL) as a form of learning. The purpose of this study is to find out whether students experience it as a student-active form of learning, and whether it is desired for NTNU to have a better knowledge base about TBL. The problem we want to shed light on is "What experiences do occupational therapy students at NTNU have with TBL as a form of learning in their course of study?" Method In this study, a qualitative method has been used and data have been collected through interviews. Two focus group interviews were conducted with five participants in each interview. An interview with first-year students and one with third-year students. After the interview, the audio recording was transcribed and the collected data material was analyzed. To analyze the data, systematic text condensation was performed. In the analysis, student engagement, surroundings and preparation materials emerged as central themes. After completing the data analysis, an analytical text was formed with the results from the interviews. Result and discussion Through this study, several good findings have emerged. Among other things, the study shows that the occupational therapy students at NTNU in Gjøvik experience TBL as a meaningful activity. It also emerges that dividing the class in two could make it easier to create student engagement for the whole cohort. The classroom environment is another factor that determines whether the cohort is engaged in TBL activity. When it comes to preparation material, the study says that there is a large amount of preparation material and that it affects the motivation of the students. These are factors that are discussed in the study. Conclusion After conducting this study, it is concluded that engagement and participation in the classroom discussion is affected by the number of people in the room when conducting the activity. The results of the study show that preparation material, TBL discussion and classroom / learning environment are three factors that affect student engagement and participation. Number of words: 9439 Number of pages: 35 Keywords: Team-based learning, TBL, occupational therapy students, NTNU, classroom environment, learning environment, surroundings, occupational therapy, student occupation, student engagement
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvilke erfaringer har ergoterapistudenter ved NTNU med team-basert læring som læringsform i deres studieforløp?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel