Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorForsbakk, Bente
dc.contributor.authorNortvedt, Guri A.
dc.date.accessioned2022-04-07T07:31:10Z
dc.date.available2022-04-07T07:31:10Z
dc.date.created2021-02-16T20:03:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn9788215034416
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2990362
dc.description.abstractHensikten med dette kapitlet er å beskrive hva som kjennetegner god kartleggingspraksis eksemplifisert med læreres arbeid med nasjonale kartleggingsprøver i regning. Begrepet kartleggingspraksis omfatter en helhetlig prosess fra å sette seg inn i prøvens innhold og format, gjennomføre prøven, tolke resultater og sette i gang tiltak i etterkant av prøven. I intervjuer med til sammen elleve lærere beskriver og reflekterer de over egen praksis og hvordan de samarbeider med andre lærere om nasjonale kartleggingsprøver i regning. De er opptatt av at elever i begynneropplæringen skal oppleve mestring. For dem er kartleggingspraksis som gir innsikt i hva elever kan og strever med, viktig for å ivareta tilpasset opplæring og tidlig innsats.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofTilpasset opplæring og tidlig innsats i ordinær undervisning og i spesialundervisning
dc.titlePrøven er gjennomført, hva nå? En studie av praksiser i arbeid med nasjonale kartleggingsprøver i regning.en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.rights.holderThis is the authors' accepted manuscript to a chapter published by Universitetsforlaget.en_US
dc.source.pagenumber207-222en_US
dc.identifier.cristin1890619
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel