dc.contributor.author | Forsbakk, Bente | |
dc.contributor.author | Nortvedt, Guri A. | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T07:31:10Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T07:31:10Z | |
dc.date.created | 2021-02-16T20:03:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 9788215034416 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2990362 | |
dc.description.abstract | Hensikten med dette kapitlet er å beskrive hva som kjennetegner god kartleggingspraksis eksemplifisert med læreres arbeid med nasjonale kartleggingsprøver i regning. Begrepet kartleggingspraksis omfatter en helhetlig prosess fra å sette seg inn i prøvens innhold og format, gjennomføre prøven, tolke resultater og sette i gang tiltak i etterkant av prøven. I intervjuer med til sammen elleve lærere beskriver og reflekterer de over egen praksis og hvordan de samarbeider med andre lærere om nasjonale kartleggingsprøver i regning. De er opptatt av at elever i begynneropplæringen skal oppleve mestring. For dem er kartleggingspraksis som gir innsikt i hva elever kan og strever med, viktig for å ivareta tilpasset opplæring og tidlig innsats. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Tilpasset opplæring og tidlig innsats i ordinær undervisning og i spesialundervisning | |
dc.title | Prøven er gjennomført, hva nå? En studie av praksiser i arbeid med nasjonale kartleggingsprøver i regning. | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.rights.holder | This is the authors' accepted manuscript to a chapter published by Universitetsforlaget. | en_US |
dc.source.pagenumber | 207-222 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1890619 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |