Show simple item record

dc.contributor.authorSmeplass, Eli
dc.contributor.authorLeraand, Arve
dc.contributor.authorLeonardsen, Julie
dc.contributor.authorHylander, Lene
dc.contributor.authorRamlo, Siri Husa
dc.contributor.authorHårberg, Jon Sverre
dc.contributor.authorEngen, Dagrun Astrid Aarø
dc.contributor.authorStrømmen, Sigrid Elise
dc.date.accessioned2022-03-28T13:35:39Z
dc.date.available2022-03-28T13:35:39Z
dc.date.created2022-03-23T10:39:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-7923-095-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2988093
dc.description.abstractI denne rapporten presenterer vi funn og refleksjoner knyttet til et utviklingsprosjekt ved yrkesfaglærerutdanningen i Trondheim. Vi har gjennom et semester hatt jevnlige møter hvor vi har diskutert erfaringer med veiledning av en gruppe studenter gjennom deres skriveprosess og diskutert kvalitet i veiledning, vurdering og akademisk skriving i et tverrfaglig yrkesfaglig fellesskap. Gjennom denne prosessen har vi kartlagt vårt eget arbeid på en systematisk og utviklingsorientert måte, og viser hvordan vi bruker dette fellesskapet som en del av kvalitetssikringen av utdanningens innhold og organisering. Vi har vært opptatte av å belyse arbeidet vi gjør gjennom fagarbeiderens møte med skriveopplæringen ved lærerutdanningen vi jobber ved, og hvordan vi i fellesskap jobber frem gode veiledningsstrategier knyttet til skriveopplæring. Analysene viser at utdannerne forholder seg til en sammensatt studentgruppe, og anvender en rekke etiske, profesjonelle og praktiske refleksjoner. Studentgruppen har svart på spørreskjema om emnets kvaliteter. De rapporterer at de er fornøyde med å være en del av et fellesskap, og at de opplever veiledningen de får gjennom arbeidet med akademisk skriving som relevant. I slutten av rapporten presenterer vi forslag for hvordan vi kan jobbe videre med systematisk kvalitetsarbeid i egen praksis for å sikre kvalitet i yrkesfaglærerutdanningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherInstitutt for lærerutdanning, NTNUen_US
dc.titleSluttrapport - Yrkesfaglærerutdanning: Kvalitet i veiledning og vurderingen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionsubmittedVersionen_US
dc.source.pagenumber32en_US
dc.identifier.cristin2011909
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record