Show simple item record

dc.contributor.authorTran, Tien Quoc
dc.contributor.authorBjørklund, Håkon
dc.contributor.authorRognlien, Even Arneberg
dc.date.accessioned2015-08-05T06:37:28Z
dc.date.available2015-08-05T06:37:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/294569
dc.description.abstractENGLISH: Nox is a game engine used for creating 2D games. Noxplus is an extension to this game engine and covers two main modules. The first main module is to implement a time manipulation feature and develop new game mechanics, to seek out new exciting ways of gameplay. This requires research on how storing, rewinding and replaying the game world can be done most efficiently. We also look into different time travel paradoxes, and how they can be detected and resolved in a game. This research culminates into the design and implementation of live rewind and replay support in the Noxplus extension. The second module is to give the engine support for 3D. This includes research on game engine components and how implementation of them can be done. This concludes with the design and implementation of three sub modules; model loading functionality with animation, 3D physics simulation of the world and deferred rendering as the chosen rendering method.nb_NO
dc.description.abstractNORSK: Nox er en spillmotor som kan brukes for å lage 2D-baserte spill. Noxplus er en utvidelse av denne spillmotoren og består av to hovedmoduler. Den første hovedmodulen går ut på å implementere muligheten for å spole frem og tilbake i tid mens spillet kjører. For få til dette på en best mulig måte må ulike lagringsmetoder undersøkes og ytelsestestes. Vi ser også på ulike paradokser som kan oppstå ved tidsreise og hvordan det er mulig å oppdage og løse disse i spillsammenheng. Et design er bestemt og implementert for denne modulen. Den andre hovedmodulen går ut på å gi spillmotoren støtte for 3D grafikk, samt simulering av 3D-fysikk. Dette krever at teamet setter seg inn i mange nye temaer rundt både grafikk- og fysikk motorer. Modulen er splittet opp i tre submoduler; lasting av modeller med mulighet for skjelett-animasjoner, simulering av 3D-fysikk og deferred rendering av lys.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectgame enginenb_NO
dc.subjectprogrammingnb_NO
dc.subjecttime manipulationnb_NO
dc.subjectC++nb_NO
dc.titleNoxplusnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Databases and multimedia systems: 428nb_NO
dc.source.pagenumber166nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record