Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLetnes, Margrete
dc.date.accessioned2015-07-10T11:04:35Z
dc.date.available2015-07-10T11:04:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/293054
dc.description.abstractStudien hadde som formål å utforske hvordan høysensitive mennesker opplever sin egen læring. Det teoretiske rammeverket for studien ble utgjort av Carl Jungs sensitivitets- og introversjonsbegrep, teorien om et høysensitivt personlighetstrekk samt kognitiv stil-rammeverk. Det ble gjennomført semi-strukturerte intervjuer av seks høysensitive personer. Dataene ble gjenstand for tematisk analyse. Gjennomgående tema i analysen var preferanse for å lære helhetlig, reflekterende, ”rikt indre liv”, foretrekker å arbeide helhetlig og kritikk av utdanningssystemet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleHøysensitiv læring - En tematisk analyse av hvordan høysensitive opplever sin egen læringnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel