Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBenden, Nina Margrethe Lilo Fagertun
dc.contributor.authorKankanen, Lyyti
dc.contributor.authorBagiran, Elmas Güven
dc.date.accessioned2021-09-25T16:31:21Z
dc.date.available2021-09-25T16:31:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:82578383:84891984
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2783246
dc.description.abstractAbstrakt Innledning: Denne bacheloroppgaven i ergoterapi har fokus på bruken av lekeplasser og opplevelser knyttet til aktivitet, deltagelse og omgivelsene på forskjellige lekeplasser for barn med nedsatt fysisk funksjonsevne. Metode: Oppgaven er en Scoping review der strukturen følger IMRoD modellen, som består av innledning, metode, resultat og diskusjon. Dette for å belyse og skape oversikt over hva som finnes angående temaet og hva som kunne bidra i besvarelsen av vår problemstilling. Resultat: Hovedfunnene i denne besvarelsen omhandler relasjonen mellom deltagelse og interesse, hvordan omgivelsene kan påvirke deltagelse i lek på lekeplassen og det store skillet mellom tilgjengelighet og anvendbarhet, samt hvordan disse faktorene påvirker hverandre. Disse funnene er delt i tre hovedkategorier som er personens erfaringer fra lekeplassen, omgivelsenes tilgjengelighet og aktivitet og lek på lekeplassen. Konklusjon: Universelt utformede lekeplasser ikke er nødvendigvis anvendbare. Det bør tas hensyn til funksjonalitet og anvendbarhet i tillegg til universell utforming når lekeplasser bygges for å legge til rette for deltagelse i lek. Nøkkelord: universell utforming, fysisk funksjonsnedsettelse, lekeplass, barn
dc.description.abstract.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleLek på lekeplassen for barn med fysiske funksjonsnedsettelser
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel