Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFerrara, Lindsay Nicole
dc.contributor.authorSæbø, Sølvi
dc.date.accessioned2021-09-24T18:34:20Z
dc.date.available2021-09-24T18:34:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76602216:34113589
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2781938
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven er en litteraturbasert studie der det er sett på hva ulike forfattere har skrevet om hva audisme er og deretter er denne teorien brukt for å beskrive audisme i ulike eksempler fra opplæringen av døve og hørselshemmede barn. Eksemplene som beskrives er hentet fra Norge. Konklusjonen i oppgaven er at det finnes audisme i ulike deler av opplæringa av døve og hørselshemmede barn i Norge.
dc.description.abstractThis thesis, a litterature review, looks into what other authors have written about adusim, describing what it is. The theory has been used to describe audism in different aereas in the education of deaf and hard of hearing children. The examples used in the thesis are Norwegian. The thesis conclude that there is audism in different areas of the education of children that are deaf and hard of hearing.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHva er audisme, og hvordan manifesterer det seg i opplæringen av døve og hørselshemmede barn?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel