Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSyversen, Anne Grethe
dc.contributor.authorMjelde, Magne
dc.date.accessioned2021-09-14T17:12:19Z
dc.date.available2021-09-14T17:12:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:77258566:82309407
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2777061
dc.description.abstractI mars 2020 brøt det ut en verdensomspennende influensaviruspandemi, Covid-19. Som følge av dette innførte myndighetene en rekke tiltak som medførte store endringer i samfunnet. Hensikten og motivasjonen med denne oppgaven har vært å samle inn informasjon om hvordan pandemien har påvirket organisasjoner. Vi har samlet inn informasjon ved hjelp av kvalitative undersøkelser og gjennomført intervju av fem ansatte i ett selskap ved navn Aker Solutions. Utvalget har siden utbruddet av pandemien jobbet på hjemmekontor og kommunisert digitalt med hverandre i virtuelle team. Vi har sett på både motivasjon blant ansatte, samhandling og ledelseperspektivet. Vi har funnet ut at takket være gode digitale verktøy har denne overgangen til virtuelle team ikke medført store utfordringer. Det er også funnet indikasjoner på at noen fordeler de ansatte har i form av økt fleksibilitet også har kommet arbeidsgiver til gode. Funnene i denne oppgaven antyder derfor at informantene ikke i særlig grad er negativt påvirket av å jobbe på hjemmekontor.
dc.description.abstractIn March 2020, a worldwide influenza virus pandemic, Covid-19, broke out. As a result, the authorities introduced a number of measures that led to major changes in society. The purpose and motivation of this assignment has been to gather information about how the pandemic has affected organizations. We have collected information through qualitative surveys and the researcher have conducted interviews with five employees in a company named Aker Solutions. Since the outbreak of the pandemic, the informants participating in the project have worked from their home offices and communicated digitally with each other in virtual teams. We have investigated motivation and interaction among employees including management perspectives. One of the findings is that effective digital tools has prevented that the transition to communication in virtual teams has not led to major challenges. Indications have also been found that some benefits that employees have experienced in the form of increased flexibility have benefited both employee and employer. The findings in this thesis therefore suggest that the informants are not particularly negatively affected by working in a home office.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHjemmekontor under en pandemi.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel