Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFjørtoft, Barbro Elisabeth
dc.contributor.authorVik, Kine Emilie
dc.contributor.authorSætre, Espen Ulvestad
dc.date.accessioned2021-09-14T17:05:29Z
dc.date.available2021-09-14T17:05:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:82450651:82454182
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776901
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI startfasen av bacheloroppgaven hadde vi et ønske om å belyse et berøringspunkt i kundereisen som kan forbedres og videreutvikles, slik at det til slutt vil kunne imøtekomme kundens behov. Dette resulterte i et ønske om å kartlegge utfordringene som vil oppstå under utviklingen av en nettbutikk, slik at disse kan løses, og dermed bidra til å tilfredsstille kundene samt øke kjøpsvilligheten. Oppgaven er konfidensiell. På bakgrunn av dette valgte vi å fokusere på Slettvolls videre utvikling av en nettbutikk. Slettvoll er i dag en sterk merkevare, hvor fokuset først og fremst er rettet mot en god kundeopplevelse i fysiske butikker. Per dags dato har Slettvoll ingen optimal nettbutikk, noe vi har et ønske om å påvirke. Under dagens pandemi har vi i større grad enn tidligere sett muligheter som nettbutikk åpner for, noe som understreker viktigheten av dette. Vi kartla faktorer som spiller inn når kunden netthandler, og kom deretter med konkrete anbefalinger samt løsninger på hvordan konsernet kan forbedre, samt videreutvikle den allerede eksisterende nettbutikken. Oppgaven belyser de ulike utfordringene Slettvoll kan stå overfor ved videreutvikling av nettbutikken. Ved bruk av kvalitative dybdeintervjuer som en del av vår casestudie, føler vi at vi har presentert fra et objektivt synspunkt. Avslutningsvis oppsummeres funnene som har blitt gjort, med konkrete anbefalinger. Vi har avdekket at forventningene og behovene til Slettvolls kunder er oppnåelig for å gjøre de tilfreds ved kjøp over nett. På bakgrunn av vårt forskningsprosjekt har vi konkludert at innholdsrik produktinformasjon med spesifikke opplysninger, god brukervennlighet og det visuelle blir levert med kvalitet og i et inspirerende miljø er med på å bidra til kundetilfredshet og en optimal kundereise gjennom utvikling av nettbutikken. For å gi noen anbefalinger til Slettvoll for å bidra til optimalitet og kundetilfredshet i nettbutikken deres kan de opprette en tilbakemeldingsfunksjon og en chat som skaper relasjoner mellom kompetente ansatte og kunder.
dc.description.abstractIn the initial phase of the bachelor thesis, we had a desire to shed light on a point of contact in the customer journey that can be improved and further developed, so that it will eventually be able to meet the customer's needs. This resulted in a desire to map the challenges that will arise during the development of an online store, so that these can be solved, and thus help to satisfy customers and increase willingness to buy. The assignment is confidential. Based on this, we chose to focus on Slettvoll's further development of an online store. Slettvoll is today a strong brand, where the focus is first and foremost on a good one customer experience in physical stores. As of today, Slettvoll does not have an optimal online store, something we have a desire to influence. During today's pandemic, we have to a greater extent than before seen opportunities that the online store opens up, which emphasizes the importance of this. We mapped factors that come into play when the customer shops online, and then came up with specific recommendations as well as solutions on how the group can improve, as well as further develop the already existing online store. The thesis sheds light on the various challenges Slettvoll may face when further developing the online store. Using qualitative in-depth interviews as part of our case study, we feel that we have presented from an objective point of view. In conclusion, the findings that have been made are summarized with specific recommendations.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan kan Slettvoll skape en tilfredsstillende og optimal kundereise gjennom utvikling av nettbutikk?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel