dc.contributor.advisor | Elena Pérez | |
dc.contributor.author | Gisladottir, Jenny | |
dc.date.accessioned | 2021-09-14T16:14:33Z | |
dc.date.available | 2021-09-14T16:14:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:76650625:46846356 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2776674 | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven søker å komme nærmere en forståelse av spørsmål som: Hva er det
absurde teateret? Hva er det som gjør at Jon Fosses dramatikk minner om den absurde? Og
hva sier sammenhengen mellom disse om utviklingen av det postdramatiske teateret?
Gjennom en analyse av Jon fosses stykke Nokon kjem til å komme (1996), og en
sammenligning med det absurde teateret, er målet å kunne forstå noe om utviklingen av det
postdramatiske teateret. | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis seeks to get closer to an understanding of questions such as: What is the
absurd theater? What are the similarities between Jon Fosse's drama and the theatre of the
absurd? And what does the connection between these say about the development of the postdramatic
theater? Through an analysis of Jon Fosse's play Nokon kjem til komme (1996), and
a comparison with the absurd theater, the goal is to be able to understand something about the
development of the post-dramatic theater. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | En komparativ analyse av Jon Fosses
stykke Nokon kjem til å komme og det
absurde teateret i et postdramatisk
perspektiv | |
dc.type | Bachelor thesis | |