Show simple item record

dc.contributor.advisorTretvik Mikkelsen, Aud
dc.contributor.authorRoland, Amanda
dc.date.accessioned2021-09-13T16:03:05Z
dc.date.available2021-09-13T16:03:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifierno.ntnu:inspera:59159411:22892277
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2775531
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg barnetegninger og innskrifter i lesebøker fra Døveskolen i Trondheim. Oppgaven diskuterer hvilken informasjon den sekundære informasjonen ved lesebøkene kan gi oss om barnas opplevde virkelighet og hvordan denne informasjonen kan brukes i formidling på museene.
dc.description.abstractCentral in this text is some childrens drawings and writing found inside reading books used at Døveskolen in Trondheim (the school for deaf children in Trondheim). The text will discuss what information these drawings and writing can give us about the life of children in history, og how this information can be used in museum exhibitions.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleDe tause barna
dc.typeMaster thesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record