Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGangstad, Geirnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:50:41Z
dc.date.available2014-12-19T14:50:41Z
dc.date.created2007-02-02nb_NO
dc.date.issued1999nb_NO
dc.identifier121847nb_NO
dc.identifier.isbn82-7113-081-1nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/273137
dc.description.abstractDet er i første rekke to aspekter ved dette prosjektarbeidet som utpeker seg. Det er et enmannsprosjekt og det dreier seg om såkalt web-basert læremateriell (eller nettbasert læring) som det heter på norsk. Å arbeide alene med et prosjekt, er en vandring langs en egg. Du kan falle ned på to sider, enten ved at du er litt for opptatt av at det er et enmannsprosjekt og glemmer å samarbeide, eller ved at du er for lite opptatt av enmannsprosjektet og misbruker andres arbeidstid. Fordelen ved slike prosjekter er opplagt at prosjektmedarbeideren selv styrer sine arbeidsdager. Fordelene med nettbasert (opp)læring generelt sett, er naturligvis tilgjengeligheten og fleksibiliteten med hensyn til tid, sted og tempo. Du kan tilegne deg kunnskap når som helst, hvor som helst og i ditt eget tempo. Kunnskapsstoffet presenteres gjennom kjent programvare, ofte en nettleser. Og det er konsistent og standardisert for alle brukere - ikke avhengig av lærerens dagsform. Gjennom oppgaver, prøver eller annen bruk av kunnskapen, kan det gis rask tilbakemelding til alle brukerne om hvordan de ligger an - hva de kan og ikke kan. Kunnskapsstoffet er i tillegg lett å redigere og oppdatere. Innvendingene mot denne formen for undervisning angår naturligvis det sosiale og menneskelige aspektet, men er forskjellen mellom tradisjonell undervisning og nettbasert opplæring så stor? Spørsmålet kan spissformuleres slik: Hva lærte du mest av, læreren eller læreboken?nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherUniversitetsbiblioteketnb_NO
dc.relation.ispartofseriesInnblikk, 1502-3990; 2nb_NO
dc.titleRapport fra prosjektarbeid. Web-basert læremateriell for søking i bibliotekdatabasernb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber24nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Universitetsbiblioteketnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel