Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSvennungsen, Hannahnb_NO
dc.contributor.authorHøyvik, Cecilie Yvonnenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:45:13Z
dc.date.available2014-12-19T14:45:13Z
dc.date.created2013-02-20nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier606668nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/271731
dc.description.abstractThis thesis explores how employees experience the performance appraisal as a venue for raising their awareness and ensuring their personal and professional development. This is accomplished through a Q-methodological and empirical study of a group of informants personal views. Seventeen informants sorted a Q-sample consisting of 36 statements regarding different experiences related to personal development, raising awareness and response in the performance appraisal. Through the analysis of this material, three factors, or perspectives, with different experiences and attitudes have appeared. Factor 1; positivity and opportunity. Factor 2; missing relation equals negative experience. Factor 3; professional approach and distance. When interpreting the factors it appears there are four topics that are important areas of the employee's both positive and negative experience with the performance appraisal: the importance of the manager's knowledge for the quality of the conversation, the importance of the relation, professional or personal approach toward development, and the amount of feedback. Finally, based on these topics, one could argue in favor of developing the manager’s relational skills in the performance appraisal, to better meet the needs and wishes of the employees and understand their approach toward the appraisal. At the same time as one assures that the performance appraisal is an effective and well-functioning arena for raising the awareness and developing the resource that the employees represent. This might help meeting the challenges in an ever-changing work culture and society.nb_NO
dc.description.abstractDenne masteravhandlinga utforskar korleis medarbeidarar opplev medarbeidarsamtala som arena for bevisstgjering og personleg og fagleg utvikling, gjennom ei Q-metodologisk og empirisk undersøking av ei gruppe informantar sine subjektive syn. Sytten informantar sorterte eit Q-utval på 36 utsegn som handlar om ulike erfaringar med utvikling, bevisstgjering og respons i medarbeidarsamtala. I analysen av dette materialet vart det synleg tre faktorar, perspektiv, med ulike opplevingar og haldningar. Faktor 1; positivitet og høve. Faktor 2; manglande relasjon tilsvara negativ oppleving. Faktor 3; fagleg tilnærming og distanse. Gjennom tolking av faktorane er det fire tema som syner seg sentrale i medarbeidarane sine både positive og negative opplevingar av medarbeidarsamtala: betydinga av leiaren sin kunnskap for kvaliteten på samtala, relasjonen si betyding, fagleg eller personleg tilnærming til utvikling, og grad av tilbakemelding. Avsluttingsvis kan det ut i frå desse tema argumenterast for ei utvikling av leiaren si relasjonskompetanse i medarbeidarsamtala, for betre å handtere og møte dei ulike behova, ønska og tilnærmingane hjå medarbeidarane. Samstundes som ein òg kan sikre medarbeidarsamtala som ein effektiv og fungerande arena for bevisstgjering og utvikling av medarbeidarressursane, for å møte utfordringane i ein stadig skiftande arbeidskultur og samfunn.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskapnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.subjectmedarbeidersamtaleno_NO
dc.subjectrelasjonno_NO
dc.subjectbevisttgjeringno_NO
dc.subjectutviklingno_NO
dc.titleIt takes two to tango!: Ei Q-metodologisk undersøking av korleis medarbeiarar opplev medarbeidersamtala som arena for bevisstgjering og fagleg og personleg utviklingnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber61nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel