Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorImsen, Gunnnb_NO
dc.contributor.authorRekve, Ingrid Ådnanesnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:40:08Z
dc.date.available2014-12-19T14:40:08Z
dc.date.created2014-09-17nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier747656nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/270084
dc.description.abstractTemaet for denne masteroppgaven er fylkesmannens tilsyn, og undersøkelsen fokuserer på tilsyn med tidlig innsats som ble utført av Fylkesmannen i Sør-Trøndelag våren 2012. Undersøkelsen tar for seg hvordan et utvalg kommunale rådgivere, rektor og lærere opplever prosessen rundt tilsyn med tidlig innsats. Samtidig er jeg interessert i å belyse hvilke sider av skolens virksomhet som berøres og hvordan de berøres av tilsynets resultater.  Studiens metodologiske tilnærming er kvalitativ. Med det ønsker jeg å få frem et utvalg informanters opplevelser og meninger rundt tilsyn med tidlig innsats. Utvalget i undersøkelsen består av syv informanter. Jeg har intervjuet to kommunerådgivere, to rektorer og tre lærere i to forholdsvis store kommuner i Sør-Trøndelag.  Gjennom denne undersøkelsen kommer de aktuelle informanters opplevelser rundt tilsynet tydelig frem, og det diskuteres hvilke deler av virksomhetene som blir berørt av tilsynet med tidlig innsats. Funnene kan tyde på at det er uklarheter rundt fylkesmannens funksjon, både blant informantene og hva som uttrykkes gjennom offentlige dokumenter. Det er ikke gjensidig enighet blant undersøkelsens aktører om fylkesmannens funksjon er veiledende, eller om funksjonen er kontrollerende og består av en form for maktutøvelse.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.titleFylkesmannens tilsyn – et tiltak for kontroll eller som veiledning?: En kvalitativ studie av tilsyn med tidlig innsatsnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber87nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel