Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorImsen, Gunnnb_NO
dc.contributor.authorLønseth, Siri Holmnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:40:02Z
dc.date.available2014-12-19T14:40:02Z
dc.date.created2014-08-07nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier736559nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/270042
dc.description.abstractMålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvordan ulike former for ansvar gjør seg gjeldende hos skoleledere underlagt forskjellige kommunale systemer. Dette er gjort med hjelp av en kvantitativ undersøkelse utført blant rektorer i to kommuner som benytter seg av styringssystemer som omtales som forskjellige. Prosjektet gir en teoretisk utdyping av det angloamerikanske begrepet accountability. Prosjektet tar utgangspunkt i en forståelse av accountability som et flerdimensjonalt begrep knyttet til hva slags aktører som stiller rektorene til ansvar. Det blir også utdypet hvordan og hvilke verktøy man kan bruke for å oppnå økt accountability i skolen. Undersøkelsen viser flere forskjeller i rektorenes oppfatning av skoleeiers styringssystem og resultatene tyder på at rektors ansvarsfølelse blir påvirket av skoleeiers styringssystemnb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectAnsvarno_NO
dc.subjectaccountabilityno_NO
dc.subjectkommunal styringno_NO
dc.titleAnsvar, accountability og kommunal styring: En kvantitativ studie blant rektorer i to kommunernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber97nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel