Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJohansen, Kristel Byenb_NO
dc.contributor.authorØstgård, Kristinnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:40:00Z
dc.date.available2014-12-19T14:40:00Z
dc.date.created2014-08-04nb_NO
dc.date.issued2013nb_NO
dc.identifier735950nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/270030
dc.description.abstractFormålet med oppgaven er fremme kunnskap om lærernes oppelvelse av å inkludere barn som viser en innagerende atferd og fremme deres psykiske helse. Problemstillingen som belyses er følgende:  Hva er lærernes opplevelse av å inkludere barn som viser innagerende atferd og fremme deres psykiske helse? For å belyse problemstillingen er det valgt kvalitativ metode med fenomenologisk tilnærming. Forskningsstudiens empiri bygger på intervjuer gjennomført av tre lærere ved tre barneskoler, som ga sine opplevelser rundt studiens forskningstema. På bakgrunn av analyse- og tolkningsarbeidet av empirien i studien, kom jeg frem til tre kategorier som favner informantenes opplevelser knyttet til det å inkludere barn som viser innagerende atferd og fremme deres psykiske helse. Kategoriene ble som følger: Trygghet, Individuell tilrettelegging og Selvoppfatning.  Alle informantene i studien viste at de alle hadde opplevelser rundt forskningens problemstilling, samt de ga uttrykk for at forskningstemaet ga de flere tanker og refleksjoner som de ville ”spinne” videre på. Samtlige ga uttrykk for viktigheten med at det ble satt fokus på barn som viser innagerende atferd i forhold til inkludering og psykisk helse, samt at de i tilegg til sine opplevelser og erfaringer rundt dette tema viste en interesse for å ville finne ut mer om dette i ettertid.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.titleDe stille, snille og ensomme barna i skolen: En fenomenologisk studie av hva som er lærernes opplevelse av å inkludere barn som viser innagerende atferd og fremme deres psykiske helsenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber58nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel