Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkaalvik, Sidselnb_NO
dc.contributor.authorNysveen, Kine Marie Stømnernb_NO
dc.contributor.authorSævarang, Marlena Mianb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:39:03Z
dc.date.available2014-12-19T14:39:03Z
dc.date.created2012-09-05nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier549853nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269633
dc.description.abstractI denne studien har vi undersøkt hvordan tre videregående skoler tilrettelegger undervisningen for elever med dysleksi, og hvordan fire elever opplever tilretteleggingen. Vi har intervjuet tre spesialpedagoger ved ulike videregående skoler, og fire elever ved de samme skolene som har dysleksi. Intervjuguiden vi brukte var semistrukturert og intervjuene varte fra 20 minutter til 2 timer. Resultatene viste at tilretteleggingen på de tre videregående skolene var varierende. Ingen av skolene tilbød elever med lese- og skrivevansker spesifikk lese- og skrivetrening, og det var i liten grad lagt til rette for kompensatoriske tiltak rettet mot elever med lese- og skrivevansker. Alleelevene vi intervjuet ønsket mer tilrettelegging. Ønskene gikk ut på å bli tatt ut av klassen, rettskrivningsprogrammer på PC som er tilpasset elever med dysleksi, og mer motiverte lærere.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.titleHoldninger må endres før handling kan finne sted: En kvalitativ intervjustudie om tilrettelegging for elever med dysleksi på den videregående skolenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel