Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUlleberg, Hans Petternb_NO
dc.contributor.authorWiik, Meretenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:38:58Z
dc.date.available2014-12-19T14:38:58Z
dc.date.created2012-07-05nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier539739nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269593
dc.description.abstractDenne fenomenologiske intervjustudien setter fokus på hvilke refleksjoner tre spesialpedagoger som arbeider ved en spesialskole, gjør seg omkring arbeid med elever med innagerende atferd. Problemstilling: Hvordan opplever spesialpedagoger samspillet med elever med innagerende atferd, og hvordan oppfatter spesialpedagoger at det best kan legges til rette for å fremme disse elevenes helse, trivsel og læring i skolen? Spesialpedagogenes tanker kom frem i et gruppeintervju som ble tatt opp på diktafon. Transkribering og analyse av uttalelsene førte frem til de to kategoriene "Samspill med elever med innagerende atferd" og "Tiltak for å fremme helse, trivsel og læring hos elever med innagerende atferd". Spesialpedagogene reflekterte over det krevende samspillet med disse elevene i spesialskolen og hvordan samspillet arter seg i den ordinære grunnskolen. Studien viser at et anerkjennende samspill med elever med innagerende atferd er et tiltak som danner grunnlag for øvrige tiltak som kan stimulere helse, trivsel og læring hos disse elevene. Spesialpedagogene pekte både på indre faktorer i skolen og ytre faktorer som kan fremme en positiv utvikling hos elever med innagerende atferd.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.titleSamspill med elever med innagerende atferd for å fremme helse, trivsel og læring: En fenomenologisk intervjustudie om tre spesialpedagogers refleksjoner omkring arbeid med elever med innagerende atferdnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel