Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSu, Xiaomeng
dc.contributor.authorJohansen, Carine Lynghaug
dc.date.accessioned2020-08-16T16:02:28Z
dc.date.available2020-08-16T16:02:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2672200
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er gitt av Signicat AS. Den utforsker mulighetene ved å gjennomføre proaktiv kundeanalyse, basert på forretningsmetodikken Customer Success. Forretningsmetodikken ønsket i oppgaven ble presisert av bedriften, mens fremgangsmåten var opp til studenten. Signicat AS har selv sett på Customer Success innenfor sin bedrift, og ønsker å se vinklingene fra en student. Det er ment å skape forståelse for metoder som ikke har blitt forsøkt av bedriften selv og å se på mulighetene ved å bruke disse i praksis for Signicat AS. Det menes at alle resultater innenfor å utforske en ny forretningsmetodikk hos bedriften vil være brukbart. Bedriftens datagrunnlag for kundevurderinger ligger i dag hos CRM baserte detaljer, og det ønskes å se på mulighetene for å vurdere disse også med Customer Success basert fokus. Oppgaven har blitt gjennomført ved å bruke hypoteser som understøtter spørsmålet stilt i problemstillingen. Den vil ta for seg prosessen fra vurdering, til analyse av kundebasen hos Signicat AS. Og det er sett på om analysegrunnlaget hos bedriften kan forbedres ved å bruke metoder fra Customer Success. Det er ved bruk av programmet Tableau Desktop laget resultater for å besvare hypotesene. Disse metodene er brukt for å se på mulighetene ved proaktiv behandling av gjeldende kundeforhold bedriften innehar. Oppgaven forholder seg til markedsområdet abonnementsbasert salg, som er et marked med svært stor vekst, og som fortsatt antas å inneha mye uoppdaget potensiale. Customer Success spesialiserer seg på kundebehandling innenfor dette markedsområdet. Det er gjennom oppgaven tatt opp metodene Customer Success presenterer, og gjort tilpasninger til Signicat AS sine spesifikke behov.
dc.description.abstractThe theme for this bachelor thesis is given by Signicat AS. It explores the possibilities of conducting proactive customer analysis, based on the business methodology Customer Success. This business methodology was chosen by the company, and the approach was chosen by the student. Signicat AS have taken an approach to the methodology already and wished to see the angling from a student perspective. It is meant to create understanding for methods that the company have not attempted themselves and looking at these with a practical approach for the company. It is believed that all results within exploring a new business methodology will be useful for Signicat AS. The company’s customer database is currently based on CRM-based details, and it is desirable to look at the possibilities of evaluating these with a Customer Success based focus. The thesis has been conducted by using hypotheses that support the problem that is posed. It will handle the process from assessment to analysis of the Customer base at Signicat AS. And it has been considered whether the basis of analysis of the company can be improved by using methods from Customer Success. Results are used to answer the hypotheses using the Tableau Desktop program. These methods are used to look at the possibilities of proactively treating the current customer relationship the company holds. The thesis relates to the market area subscription-based sales, which is a marked with very high continuous growth, and is assumed to have a lot of undiscovered potential. Customer Success specializes in customer care for this marked area. Through the thesis it is looked at the different approaches that Customer Success presents, and there have been adjusted to fit Signicat AS’s specific needs.en
dc.publisherNTNU
dc.titleCustomer Success fokusert analyse av kundegrupperinger
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel