Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBerntsen, Kirsti Elisabeth
dc.contributor.authorDølmo, Iver
dc.date.accessioned2020-08-16T16:02:10Z
dc.date.available2020-08-16T16:02:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2672175
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har jeg undersøkt hvordan godt voksne forbrukere mellom 50-75 år forholder seg til den økte digitaliseringen av handelen. For å på best mulig måte besvare problemstillinga, utarbeidet jeg noen forskningsspørsmål. Datagrunnlaget har jeg fått gjennom et dybdeintervju og en spørreundersøkelse. Spørreundersøkelsen ble delt på sosiale medier, jeg fikk over 100 respondenter på litt over 10 dager. Resultatene fra spørreundersøkelsen og dybdeintervjuene viser at godt voksne forbrukere påvirkes helt klart mest av sosiokulturelle faktorer, som familie, venner og bekjente. Gjennom anbefalinger og Word of Mouth kommunikasjonskilder.
dc.description.abstractIn this bachelor thesis I have researched how slightly older consumers aged 50-75 years relates to the digitalization of consumer trade. To get the best answer to my thesis statement, I prepare some research questions. I have sourced my data through an in-depth interview and a survey. The survey was shared on social media, and I got over 100 respondents in just over 10 days. The results of the survey and in-depth interviews clearly show the effects of slightly older consumers, most of them are only influenced by socio-cultural factors like family, friends and acquaintances. Through the method of recommendations and Word of Mouth communication sources.en
dc.publisherNTNU
dc.titleGodt voksnes bruk av netthandel - En empirisk undersøkelse
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel