dc.contributor.author | Thaule, Marius | |
dc.date.accessioned | 2020-07-16T11:12:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-16T11:12:01Z | |
dc.date.created | 2015-11-13T09:23:47Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | UNIPED. 2015, 38 (4), 311-318. | en_US |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2669264 | |
dc.description.abstract | Matematikk er et av de mest sentrale basalfagene i teknologiutdanningen ved NTNU. Alle teknologistudenter tar minst fire emner innen matematikk og statistikk gjennom sin studietid. Disse matematikkemnene er i stadig utvikling og har sett innslag av programmering som et supplement i undervisningen i senere tid. Denne artikkelen fokuserer på et pilotprosjekt som tar sikte på å forbinde matematikk og programmering. Pilotprosjektet ser på tre matematikkemner som inneholder laplacetransformasjon, fourierrekker og -transformasjon, partielle differensialligninger og numerisk matematikk. Spesielt vil det bli gitt en gjennomgang av de tiltak som har vært gjennomført og hvilke resultater tiltakene kan ha bidratt til. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Matematikk og programmering for teknologistudenter ved NTNU | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 311-318 | en_US |
dc.source.volume | 38 | en_US |
dc.source.journal | UNIPED | en_US |
dc.source.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1288707 | |
dc.description.localcode | © 2015 Marius Thaule. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License (http:// creativecommons.org/licenses/by/4.0/) | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |