Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThaule, Marius
dc.date.accessioned2020-07-16T11:12:01Z
dc.date.available2020-07-16T11:12:01Z
dc.date.created2015-11-13T09:23:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationUNIPED. 2015, 38 (4), 311-318.en_US
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2669264
dc.description.abstractMatematikk er et av de mest sentrale basalfagene i teknologiutdanningen ved NTNU. Alle teknologistudenter tar minst fire emner innen matematikk og statistikk gjennom sin studietid. Disse matematikkemnene er i stadig utvikling og har sett innslag av programmering som et supplement i undervisningen i senere tid. Denne artikkelen fokuserer på et pilotprosjekt som tar sikte på å forbinde matematikk og programmering. Pilotprosjektet ser på tre matematikkemner som inneholder laplacetransformasjon, fourierrekker og -transformasjon, partielle differensialligninger og numerisk matematikk. Spesielt vil det bli gitt en gjennomgang av de tiltak som har vært gjennomført og hvilke resultater tiltakene kan ha bidratt til.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMatematikk og programmering for teknologistudenter ved NTNUen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber311-318en_US
dc.source.volume38en_US
dc.source.journalUNIPEDen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.cristin1288707
dc.description.localcode© 2015 Marius Thaule. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License (http:// creativecommons.org/licenses/by/4.0/)en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal