Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKlev, Rogernb_NO
dc.contributor.authorHaaland, Sindrenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:30:50Z
dc.date.available2014-12-19T14:30:50Z
dc.date.created2014-08-30nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier742104nb_NO
dc.identifierntnudaim:10822nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/266766
dc.description.abstractHar du noensinne lurt på hvordan en forretningsmodell blir til og tilpasser seg i en entreprenørskapsbedrift? Denne masteroppgaven går gjennom teorien innen forretningsmodellering sett i kontekst av et digitalt skilt-produkt. Her fremgår det at det er flere nyttige rammeverk for å identifisere de logiske komponentene til en forretningsmodell og hvordan disse henger sammen, men få for å strukturere markedsimpulsene og tilbakemeldingene som er dømt til å oppstå når man entrer et marked med et nytt produkt. Gjennom erfaring fra eget selskap, Dogu AS, vil du få viktig innsikt i en ekte historie om hvordan vi gjorde det i Dogu gjennom en case-analyse av LiveScreen - vårt digitale skilt produkt. Videre diskuteres historien opp mot etablert teori og jeg vil forsøke å redegjøre for en generisk forretningsmodell knyttet til digitale skilt. Til slutt oppsummerer jeg mine erfaringer som gründer og hva jeg ser på som sentralt ved utforming av en forretningsmodell.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for industriell økonomi og teknologiledelsenb_NO
dc.titleUtforming av forretningsmodell i en entreprenørskapsbedriftnb_NO
dc.title.alternativeDeveloping a business model in an entrepreneurial businessnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber102nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for industriell økonomi og teknologiledelsenb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel