Show simple item record

dc.contributor.authorEtnan, Randi
dc.contributor.authorLøhre, Audhild
dc.date.accessioned2020-06-30T08:42:26Z
dc.date.available2020-06-30T08:42:26Z
dc.date.created2019-05-29T17:03:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2019, 103 (1), 16-28.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2660001
dc.description.abstractSkolefaglige prestasjoner blant elever i grunnskolen får gjerne stor oppmerksomhet i politikk og forskning. Denne studien har tatt utgangspunkt i elevenes subjektive faglige tilfredshet. Artikkelen belyser helsefremmende faktorer for elever i 1.–10.klasse med utgangspunkt i kategoriene faglige problemer, faglige ressurser og sosiale ressurser. Resultatene fra denne studien bringer ny kunnskap om faglig engasjement som en sentral helsefremmende faktor i skolen. Studien viser at det er en sterk sammenheng mellom opplevelsen av matematikkfaget og generell skolefaglig tilfredshet.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.titleEngasjement og faglig tilfredshet i klasserommeten_US
dc.title.alternativeEngasjement og faglig tilfredshet i klasserommeten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber16-28en_US
dc.source.volume103en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2019-01-03
dc.identifier.cristin1701459
dc.description.localcodeThis article will not be available due to copyright restrictions (c) 2019 by Universitetsforlageten_US
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record