dc.contributor.author | Etnan, Randi | |
dc.contributor.author | Løhre, Audhild | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T08:42:26Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T08:42:26Z | |
dc.date.created | 2019-05-29T17:03:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Norsk pedagogisk tidsskrift. 2019, 103 (1), 16-28. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2660001 | |
dc.description.abstract | Skolefaglige prestasjoner blant elever i grunnskolen får gjerne stor oppmerksomhet i politikk og forskning. Denne studien har tatt utgangspunkt i elevenes subjektive faglige tilfredshet. Artikkelen belyser helsefremmende faktorer for elever i 1.–10.klasse med utgangspunkt i kategoriene faglige problemer, faglige ressurser og sosiale ressurser. Resultatene fra denne studien bringer ny kunnskap om faglig engasjement som en sentral helsefremmende faktor i skolen. Studien viser at det er en sterk sammenheng mellom opplevelsen av matematikkfaget og generell skolefaglig tilfredshet. | en_US |
dc.language.iso | mis | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.title | Engasjement og faglig tilfredshet i klasserommet | en_US |
dc.title.alternative | Engasjement og faglig tilfredshet i klasserommet | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 16-28 | en_US |
dc.source.volume | 103 | en_US |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/issn.1504-2987-2019-01-03 | |
dc.identifier.cristin | 1701459 | |
dc.description.localcode | This article will not be available due to copyright restrictions (c) 2019 by Universitetsforlaget | en_US |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |