Sammenheng mellom leseferdigheter og familieinntekt i 4 forskjellige land med forskjellig grad av innvandring og størrelse på familieinntekt blant elever på fjerde trinn.
dc.contributor.advisor | Strøm, Bjarne | |
dc.contributor.author | Langeland, Joachim | |
dc.contributor.author | Ihlebæk, Petter | |
dc.date.accessioned | 2020-06-27T16:01:43Z | |
dc.date.available | 2020-06-27T16:01:43Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2659754 | |
dc.description.abstract | denne oppgaven har vi undersøkt og analysert hva som påvirker leseferdighetene til elever i fjerdeklasse i fire forskjellige land. Funnene baserer seg på datasettet fra undersøkelsen PIRLS 2001 hvor 35 land deltok. Landene vi har gått ut ifra er: - Norge (lav innvandring, høy inntekt) - Belize (lav innvandring, lav inntekt) - Canada (høyere innvandring, høy inntekt) - Bulgaria (høy innvandring, lav inntekt) | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Sammenheng mellom leseferdigheter og familieinntekt i 4 forskjellige land med forskjellig grad av innvandring og størrelse på familieinntekt blant elever på fjerde trinn. | |
dc.type | Bachelor thesis |