• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for samfunnsøkonomi
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for samfunnsøkonomi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sammenheng mellom leseferdigheter og familieinntekt i 4 forskjellige land med forskjellig grad av innvandring og størrelse på familieinntekt blant elever på fjerde trinn.

Langeland, Joachim; Ihlebæk, Petter
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:57630883:58431712.pdf (1.678Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2659754
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for samfunnsøkonomi [769]
Abstract
denne oppgaven har vi undersøkt og analysert hva som påvirker leseferdighetene til elever i fjerdeklasse i fire forskjellige land. Funnene baserer seg på datasettet fra undersøkelsen PIRLS 2001 hvor 35 land deltok. Landene vi har gått ut ifra er:

- Norge (lav innvandring, høy inntekt)

- Belize (lav innvandring, lav inntekt)

- Canada (høyere innvandring, høy inntekt)

- Bulgaria (høy innvandring, lav inntekt)
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit