Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrøm, Bjarne
dc.contributor.authorSandtrø, Karl Petter
dc.date.accessioned2020-06-27T16:01:35Z
dc.date.available2020-06-27T16:01:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2659749
dc.description.abstractSkoleproduktfunksjonen representerer et stort omfang av økonomers bidrag til å strukturere utdanningspolitikken på en best mulig måte. En av de mest sentrale faktorene for denne funksjonen er lærerkarakteristika. I denne oppgaven har jeg komplementert tidligere forskning på lærerkarakteristika ved å benytte skoleproduktfunksjonen til å studere effekten av lærererfaring for leseresultater for Norske og Svenske elever som gjennomførte PIRLS undersøkelsen i 2001. Jeg har benyttet OLS til å estimere en passende grunnmodell og kontrollert robustheten for flere sett med variabler motivert fra litteraturen om skoleproduktfunksjonen. For å kartlegge en bredere forståelse for lærererfaring svarer også oppgaven på spørsmål vedrørende om effekten av lærererfaring er avtagende, og om effekten av lærererfaring er forskjellig for Norge og Sverige.
dc.publisherNTNU
dc.titleHar lærererfaring betydning for elevers leseresultat?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel