Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorAudal, Sondre
dc.date.accessioned2020-06-27T16:00:54Z
dc.date.available2020-06-27T16:00:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2659722
dc.description.abstractVi har sett igjennom over 14 000 besvarelser fra Norge, Tyskland og USA og satt de opp mot hverandre, og sett hvordan en verden med kun de tre landene ville gjort det. Vi ser at statistikken er vanskelig å tolke entydig, og at regresjonsmodellen gir en pekepinn som ikke alltid støttes av dataen. Vi ser at et klassevis-syn på regresjonsmodellen er mest fordelaktig og gir oss best $R^2$-verdi. Det viser seg også å vær stor enighet mellom den lille verdenen vår, med Norge, Tyskland og USA, og den store verden med alle PIRLS-landene.
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan klassestørrelse og lærererfaring påvirker elevenes prestasjoner i Norge, Tyskland og USA
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record