Show simple item record

dc.contributor.authorGjelsvik, Anne
dc.date.accessioned2020-02-06T13:11:35Z
dc.date.available2020-02-06T13:11:35Z
dc.date.created2019-09-06T10:13:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationNorsk Medietidsskrift. 2019, 26 (2), 1-17.nb_NO
dc.identifier.issn0804-8452
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2640061
dc.description.abstractDenne artikkelen diskuterer Erik Poppes film Utøya (2018) som en filmatisk hendelse. Diskusjonen baseres på en kvalitativ publikumsstudie hvor tilskuere er spurt om sin opplevelse av filmen. Diskusjonen av filmen forankres i 22. juli forskningens fokus på minneprosesser, samt nyere teori om kino-opplevelser. Artikkelen argumenterer for at filmen har potensial til å endre det norske publikummets forståelse av hva 22. juli var.nb_NO
dc.language.isomisnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/nmt/2019/02/_ingen_vanlig_kinoopplevelse
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.title«Ingen vanlig kinoopplevelse». Om å se Utøya 22. juli på kinonb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber1-17nb_NO
dc.source.volume26nb_NO
dc.source.journalNorsk Medietidsskriftnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/ISSN.0805-9535-2019-02-03
dc.identifier.cristin1722168
dc.description.localcodeÅpen tilgang Creative Commons (CC BY-NC 4.0)nb_NO
cristin.unitcode194,62,35,0
cristin.unitnameInstitutt for kunst- og medievitenskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal