Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStorsve, Kristine
dc.contributor.authorRasmussen, Bjørn K.
dc.contributor.authorGjærum, Rikke Gürgens
dc.date.accessioned2020-01-09T07:57:18Z
dc.date.available2020-01-09T07:57:18Z
dc.date.created2019-12-04T14:53:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPeripeti. 2019, 16 (30.7), 70-81.nb_NO
dc.identifier.issn1604-0325
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2635435
dc.description.abstractI denne artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Det vil fremgå av analysen hva dette potensialet kan være og hva vi legger i «demokrati» i klasseromskonteksten. Den estetiske praksisen som analyseres i artikkelen,er gjennomført med to elevgrupper på henholdsvis 21 og 22 elever på 7.trinn(felt1 og felt 2). Den forgikk på to forskjellige norske skoler, hvermed varighet på en uke. Praksisen er en del av studien «Demokratiske og estetiske rom» (2015–2018), etph.d.-prosjekt som undersøker dramapedagogisk praksissett i lys av ulike demokratiske problemstillinger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherAfdeling for Dramaturgi, Aarhus Universitetnb_NO
dc.titleKlasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber70-81nb_NO
dc.source.volume16nb_NO
dc.source.journalPeripetinb_NO
dc.source.issue30.7nb_NO
dc.identifier.cristin1756692
dc.description.localcode© 2019. This is the authors' accepted and refereed manuscript to the article. The final authenticated version is available online at: https://tidsskrift.dk/peripeti/article/view/117596/165618nb_NO
cristin.unitcode194,62,35,0
cristin.unitnameInstitutt for kunst- og medievitenskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel