Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNervik, Bjørn
dc.date.accessioned2020-01-07T15:31:00Z
dc.date.available2020-01-07T15:31:00Z
dc.date.created2019-12-05T09:33:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-15-03439-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2635172
dc.description.abstractDette bokkapitlet viser endringer som har skjedd i markedsføringskanalene for dagligvarer i Norge i perioden 1953–2017. Tre problemstillinger belyses: (1) Har antall detaljvareutsalg blitt redusert i løpet av perioden i henhold til mine antakelser på 1970-tallet? (2) Har det skjedd endringer mht. vareflyten/modellbruken i markedskanalene? (3) Har det skjedd endringer i maktforhold i markedskanalene (distribusjonskanalene)? Basert på et teoretisk rammeverk presenteres utviklingen inndelt i fire tidsepoker. Funnene drøftes, det pekes på videre forskning og tilbys en konklusjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.relation.ispartofModeller : Fjordantologien 2019
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMarkedsføring, modeller og makt i norsk dagligvarehandel: fra kjøpmannen på hjørnet til tre store handelshusnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber38-59nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/9788215034393-2019-02
dc.identifier.cristin1756950
dc.description.localcodeThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY 4.0). To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/nb_NO
cristin.unitcode194,60,15,0
cristin.unitnameInstitutt for internasjonal forretningsdrift
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal