Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHellesnes, Gro
dc.date.accessioned2019-11-19T08:13:26Z
dc.date.available2019-11-19T08:13:26Z
dc.date.created2019-11-18T15:15:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPå Spissen. 2019, 5 (3), 1-24.nb_NO
dc.identifier.issn0800-2452
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2629164
dc.description.abstractDenne artikkelen har til hensikt å undersøke læreres opplevelse av de planlagte samtalene med elevene, såkalte elevsamtaler. Ved bruk av fenomenologisk fortolkende metode har det med utgangspunkt i problemstillingen Hvilke dimensjoner ved elevsamtalen trer fram som særlig betydningsfulle i en lærers opplevelse av slike samtaler? blitt gjennomført dybdeintervju med en lærer på mellomtrinnet ved en middels stor norsk skole. Analysen og fortolkningen har åpnet for teori knyttet til embodied pedagogy og begrepene intercorporeality og interaffectivity, relasjonskompetanse, gjensidighet og eksistensielt møte. Diskusjon og konklusjon argumenterer for at forberedte elever og fysisk nærhet mellom lærer og elev under de planlagte og strukturerte elevsamtalene, legger til rette for opplevelse av større grad av symmetri og gjensidighet i relasjonennb_NO
dc.description.abstractBodily, relational and existential dimensions of pupil conversations A teacher's experience of planned pupil conversations in primary school in dialogue with bodily, relational and existential theoretical perspectives.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorske Dansekunstnerenb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleElevsamtalens mellomkroppslige, relasjonelle og eksistensielle dimensjon. En lærers opplevelse av planlagte elevsamtaler i grunnskolen i dialog med kroppslige, relasjonelle og eksistensielle teoretiske perspektiver.nb_NO
dc.title.alternativeBodily, relational and existential dimensions of pupil conversations A teacher's experience of planned pupil conversations in primary school in dialogue with bodily, relational and existential theoretical perspectives.nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber1-24nb_NO
dc.source.volume5nb_NO
dc.source.journalPå Spissennb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.18862/ps.2019.503.1
dc.identifier.cristin1748965
dc.description.localcode©2019 Gro Hellesnes. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)nb_NO
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal