Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAarsand, Liselott
dc.contributor.authorHåland, Erna
dc.date.accessioned2019-11-13T10:39:08Z
dc.date.available2019-11-13T10:39:08Z
dc.date.created2015-04-07T13:28:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationUNIPED. 2015, 38 (1), 23-38.nb_NO
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2628158
dc.description.abstractI dagens debatt innenfor høyere utdanning er sammenhengen mellom utdanning og arbeidsliv et stadig tilbakevendende tema. I denne artikkelen utforsker vi dette samspillet basert på intervjuer med studenter på et tverrfaglig masterprogram. Vi finner at sammenhengen og relevansen mellom den utdanningen studentene deltar på og pågående eller senere arbeidssituasjon ikke kun er noe som etableres etterpå, men er noe som produseres og reproduseres av alle involverte aktører gjennom hele studieløpet. Med utgangspunkt i det empiriske materialet og et sosiokulturelt rammeverk, utvikler vi tre kategorier som har betydning for dette samspillet: gi arbeidserfaring betydning, legge til rette for involvering og forpliktelse, og kultivere genuine interesser. Vi konkluderer med at et godt og holdbart samspill mellom utdanning og arbeidsliv handler om å finne en balanse mellom både å gi studentene muligheter for frihet, og stille krav til studentenes forpliktelse, når man legger til rette for læring.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBalancing freedom and commitment - making higher education matter to working lifenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber23-38nb_NO
dc.source.volume38nb_NO
dc.source.journalUNIPEDnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1235773
dc.description.localcodeThis article is downloaded from www.idunn.no. © 2015 Liselott Aarsand and Erna Håland. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License (http:/ /creativecommons.org/licenses/by/4.0/), allowing third parties to copy and redistribute the material in any medium or format and to remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, provided the original work is properly cited and states its license.nb_NO
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal