Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorJonsson, Vegard
dc.date.accessioned2019-11-06T15:00:09Z
dc.date.available2019-11-06T15:00:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2626995
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg de syv første spillefilmene til Stanley Kubrick, fra Fear and Desire (1953) til Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964), og forsøker å spore utviklingen i regissørens bruk av kamerabevegelse, og hvilken funksjon kamerabevegelsene har i de aktuelle filmene, gjennom næranalyse av mange innstillinger fra hver enkelt film. Som et hjelpemiddel til denne analysen brukes Jakob Isak Nielsens inndeling av kamerabevegelser etter funksjon.
dc.description.abstractThis master thesis focuses on the first seven feature films of director Stanley Kubrick, from Fear and Desire (1953) to Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964), and attempts to trace the development of the director’s use of camera movement, and what function the camera movements have in the films in question, through a close analysis of each film. As a tool to help with this analysis, Jakob Isak Nielsen’s taxonomy of camera movements by their function is used.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleKubrick og kamerabevegelse
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel